Polska wersja English version Deutsch Version
666 688 866

Nowy salon Volvo

Na Wyszogrodzkiej 103 w Płocku otwarto hucznie nowy salon VOLVO. Dla nas rzecz o tyle ciekawa, że my będziemy wozić te sprzedawane nowe auta. Cieszy nas to okrutnie i absolutnie nie czujemy, że w jakiś sposób zdradzamy Mercedesa. Obie marki mają  miejsce w naszym miejscu i na  naszym parkingu.

VOLVO to słowo, które stanowi synonim bezpieczeństwa, bezawaryjności, solidności i dbałości o każdy szczegół. Słowo to oznacza po łacinie “toczę się” i stanowiło początkowo nazwę szwedzkiej fabryki łożysk kulkowych SKF, zarejestrowaną 1915. Przypadek sprawił, że dwóch pracowników fabryki spotkało się, odkryło wspólne zainteresowania i zaprzyjaźniło. Od rozmów Gustafa Larsona z Assarem  Gabrielssonem rozpoczęła się historia tej marki, gdyż panowie postanowili wyprodukować własny, najbardziej szwedzki samochód, jak tylko się da. Uznali, że wzory czerpać można, jednak koniecznie należy postawić na jakość, i nie psuć jej na rzecz niższej ceny, auta robić opierając się o proste konstrukcje a przede wszystkim, natomiast konstrukcja powinna być oparta na własnych, a nie kupowanych pomysłach i wzorach. Efektem tych rozmów był kabriolet OV4, który zjechał z taśmy montażowej w 1927 roku, wystylizowany na amerykańskie samochody z czterocylindrowymi silnikami o mocy 28 KM. Nazywano go Jacob.

Drugim modelem był PV651 z sześciocylindrowym silnikiem, chłodzonym wodą, wyposażonym w hydrauliczne hamulce i zsynchronizowaną skrzynię biegów. W VOLVO zaczęto również produkować auta użytkowe, auta ciężarowe oraz autobusy. Firma szybko stała się liderem ich produkcji. Tymczasem, podczas II wojny światowej zapoczątkowano prace nad autem, który zdobył dla Volvo laur producenta najbezpieczniejszych samochodów na świecie. Był to model PV444, gdzie nawet cyfrowe oznaczenia miały symboliczne znaczenie: czteroosobowe wnętrze, moc 40 KM oraz czterocylindrowy silnik (stąd trzy czwórki). W ‘53 było to najlepiej sprzedające się auto w Szwecji.

Marka Volvo od początku była prekursorem bezpieczeństwa, a jej konstruktorzy dali nam między innymi:

  • systemy ABS
  • trzypunktowe pasy bezpieczeństwa
  • crash – testy
  • strefy kontrolowanego zgniotu
  • hamulce tarczowe we wszystkich kołach
  • pasy bezpieczeństwa na tylnych kanapach
  • elektroniczny wtrysk paliwa
  • zderzaki teleskopowe
  • poduszki powietrzne
  • urządzenia kontrolujące emisję spalin
  • turbodoładowanie
  • poduszki powietrzne chroniące pieszego

Volvo, już w latach pięćdziesiątych zdobył palmę pierwszeństwa w produkcji aut bezpiecznych dla podróżnych, bezawaryjnych. Bardzo solidnych. Trzyma to miejsce do dziś, słynący z bezapelacyjnie bezpiecznych produktów, testowanych w Volvo Technical Center. Firma ciągle się rozwija, a nowe auta wypuszczane na rynek, są na bieżąco ulepszane pod kątem bezpieczeństwa.